Η πανίσχυρη γκάμα N της Hyundai είναι εδώ, παρουσία Νεβίλ

Χωρίς καλά καλά να έχει καθίσει η σκόνη από το Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai Ελλάς φρόντισε να την κρατήσει στον αέρα, υποδεχόμενη στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων τον Τιερί Νεβίλ, τον παλαιότερο εκ των οδηγών της στο WRC, ο οποίος είναι επίδοξος παγκόσμιος πρωταθλητής, όμως στάθηκε άτυχος στο Ράλλυ Ακρόπολις, αντιμετωπίζοντας μηχανικά προβλήματα και έμεινε 8ος στον αγώνα. Παρόν και ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος οδήγησε στο Ράλλυ Ακρόπολις ένα i20 Ν Rally 2 (WRC 3), όμως από προβλήματα έμεινε πολύ πίσω στην κατάταξη.

Ο Βέλγος οδηγός, με μακρά συνεργασία με τον κορεατική μάρκα, αποτέλεσε το κλου της ημέρας παρουσίασης της τριπλέτας των πανίσχυρων μοντέλων της Hyundai, τα οποία φέρουν την υπογραφή Ν.

Κι ενώ το i30 N το γνωρίσαμε προ τριετίας, τώρα ήρθε η στιγμή να δούμε και να πάρουμε μια πρώτη γεύση, μέσα στην πίστα, με ασφάλεια, οδηγώντας το i20 N αλλά και το Kona N, παράλληλα με το i30 N και τις αλλαγές που υπάρχουν στον τομέα του κινητήρα και των συστημάτων που τον πλαισιώνουν.

Εως τώρα, στον εξοπλισμό του i30 N, εντάσσονταν το Launch Control για εκρηκτική εκκίνηση αφήνοντας το φρένο, το Rev Maching – το κόκκινο κουμπί που το πατάς για καλύτερο έλεγχο στις στροφές και το LSD μπλοκέ διαφορικό, το οποίο είναι ηλεκτρονικό στο i30 N και στο Kona N και μηχανικό στο νέο i20 N. Παράλληλα φέρει το Left Foot Braking και το N Grin Control System.

Ωστόσο, ενώ το facelift του i30 N περιλαμβάνει τον 2λιτρο κινητήρα με τους 250 ίππους, η ισχυρότερη έκδοση με τους 280 ίππους, έχει νέες ρυθμίσεις και χαρακτηριστικά, υπό την υπογραφή Flat Power, για μεγαλύτερη καμπύλη ροπής.

Flat Power, είναι και τα μοτέρ των i20 N, και Kona N.

Το σύστημα Left Foot Braking, σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί στις στροφές να πατά φρένο και γκάζι μαζί, προκειμένου να διατηρεί ψηλά τις στροφές στην έξοδο (όπως συμβαίνει με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα), ενώ το N Grin Control System, περιλαμβάνει 5 προφίλ οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N, Custom, με 1944 (!!!) πιθανούς συνδυασμούς παραμετροποίησης της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης, του ήχου, του διαφορικού, της μετάδοσης, της απόκρισης του κινητήρα κ.λ.π.

Η Hyundai προσθέτει και το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων N DCT, στον εξοπλισμό των i30 N και Kona N, καθώς το i20 N προσφέρεται μόνο με το 6άρι μηχανικό, το οποίο είναι διαθέσιμο και στα δύο αμαξώματα του i30 N.

Το νέο αυτόματο κιβώτιο, συνδυάζεται με paddles στο τιμόνι, για χειροκίνητες αλλαγές, ενώ για επίσης χειροκίνητες αλλαγές, αλλά από τον λεβιέ, οι ταχύτητες ανεβαίνουν τραβώντας τον προς τα κάτω και όχι πάνω, όπως στα άλλα αυτόματα κιβώτια. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζεις 0,2’’ στην επιτάχυνση και επιπλέον 0,3’’ με το NGS, που χαρίζει επιπλέον δύναμη για 20’’. Διαθέτει και N Track Sense, που αναγνωρίζει αν κινείσαι σε πίστα και μειώνει τις αλλαγές ταχυτήτων, ενώ φέρει και Creep off, για αυτόματο ρολάρισμα στο D.

i30 N


Εχοντας εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς το 2020, κάτι που σημαίνει ότι το κοινό διψά για αυτοκίνητα με σπορ επιδόσεις, το i30 N κατέχει το 23% της κατηγορίας του και το 72% στην κατηγορία με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων. Σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, στη hatchback και στη fastback, ανάλογα τις προτιμήσεις του καθενός, το μοντέλο πράγματι προσφέρει δυνατές συγκινήσεις, γεγονός που επιβεβαιώθηκε ξανά μέσα στην πίστα.

Το i30 N ξεχωρίζει για τις δύο μεγάλες οβάλ εξατμίσεις στις άκρες, τις 19άρες σφυρήλατες ζάντες που μειώνουν το βάρος κατά 14 κιλά, φέρει προαιρετικά sportlight καθίσματα και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, από το ίδιο 2λιτρο μοτέρ βενζίνης T-GDI, με 250 και 280 ίππους Flat Power.

i20 N


Με εξίσου σπορ χαρακτηριστικά, 18άρες ζάντες, διακριτική πίσω αεροτομή, μεγάλη εισαγωγή αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, ειδικά μαρσπιέ, πίσω προφυλακτήρα με ενσωματωμένο διαχύτη και ένα τριγωνικό πίσω φως ομίχλης που παραπέμπει στα αντίστοιχα χαρακτηριστικά φώτα των i30 N και i30 Fastback N, 13 εκ. απόσταση από το έδαφος, ειδικά ελαστικά Pirelli P Zero, δισκόφρενα των 320 χλστ., μια μεγάλη εξάτμιση, μαύρο εσωτερικό με λεπτομέρειες σε χρώμα Performance Blue, σπορ τιμόνι και λεβιέ, μεταλλικά πεντάλ, ειδικά σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, ειδικά γραφικά για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων κ.ά.

Σε αντίθεση με το i30 N, το i20 N εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.6 T-GDI με ισχύ 204 ίππους και ροπή 275 Nm, έχει 6άρι μηχανικό κιβώτιο, Launch Control, Rev Matching, N Grin Control System και N Corner Carving Differential, ενώ προαιρετικό είναι το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (m-LSD)

Επίσης, το i20 N είναι το πρώτο Hyundai που εξοπλίζεται με Virtual Turbospeed Control (VTC), που εξελίχθηκε πρόσφατα και μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα ελέγχοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον υπερσυμπιεστή

Στον τομέα της ασφάλειας περιλαμβάνονται η σουίτα των συστημάτων υποστήριξης οδηγού, είναι πλήρης.

Kona N – η έκπληξη


Οι περισσότεροι δεν φαντάζονταν ότι ένα SUV – Crossover, θα μπορούσε να έχει τόσο σπορτίφ χαρακτηριστικά, συνδυαζόμενα με έναν πανίσχυρο κινητήρα. Κι όμως, η Hyundai το τόλμησε.

Το μοντέλο, στα 4,215 μ. μήκος, 1,8 μ. πλάτος και 1,565 μ. ύψος, χωρίς να απολέσει κάτι από τα 361 λίτρα όγκου του χώρου αποσκευών. Φέρει τις ίδιες ζάντες με το i30 N, κόκκινες δαγκάνες, διπλή πτέρυγα στην οροφή, διπλή εξάτμιση, σπορ τιμόνι με paddles για το αυτόματο κιβώτιο καθώς μόνο με αυτό λανσάρεται, έχει σπορ καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων και πολλά ακόμα στον εξοπλισμό.

Εδώ το μοτέρ είναι δίλιτρο με 280 ίππους, Flat Power, φέρει Launch Control, Rev Matching, N Grin Control System και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (e-LSD), ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και 4 προφίλ πρόσφυσης: Snow, Deep Snow, Mud, Sand.

Οδηγώντας τα

Το i30 N είναι αρχοντικό, πανίσχυρο, καλοστημένο, με χώρους και τιμή από 30.490 ευρώ.

To i20 N, μπορεί να είναι λιγότερο ισχυρό, όμως πατά γερά, έχει δύναμη, δεν υπολείπεται σε εμφάνιση, αλλά υπολείπεται σε τιμή (από 24.990 ευρώ), κι αυτό το καθιστά ίσως την ιδανικότερη επιλογή.

Το Kona N είναι μεν καλοστημένο, καθώς απουσιάζουν οι κλίσεις στο πιο ψηλό αμάξωμα, αλλά με πιο ελαφρύ τιμόνι. Θα το ήθελα πιο σφικτό, όπως στα άλλα δύο και η τιμή του φθάνει στις 42.990 ευρώ.

Επαναλαμβάνω, κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, ότι και τα τρία μοντέλα τα παίρνεις όπως είναι και δεν χρειάζονται καμία παρέμβαση, ούτε στην εμφάνιση, ούτε στα μηχανικά μέρη. Και τα τρία προσφέρονται με 5 χρόνια εγγύηση.

Τι μας είπε ο Νεβίλ

Μπορεί ο αρχαιότερος – χωρίς να τον έχουν πάρει τα χρόνια (33 ετών) – οδηγός της Hyundai Motorsport, να μην είναι οδηγός εξέλιξης, αλλά οδηγός αγώνων, εντούτοις συμμετείχε στην εξέλιξη του i30 N, όπως και στου i20 N, ειδικά στα χιόνια και τους πάγους της Σουηδίας, όπου έδωσε το δικό του στίγμα στους μηχανικούς, για το πώς θα πρέπει να εμπλέκονται τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Ως προς το Ράλλυ Ακρόπολις, όταν τον ρώτησα πώς του φάνηκε, πέρα από την ατυχία του, εντυπωσιάστηκε από την παρουσία του κόσμου, καθώς ενάμιση χρόνο τώρα υπήρχαν και ράλι χωρίς κανέναν θεατή. Επισήμανε ότι ο δικός μας αγώνας είχε μεγάλες σε μήκος ειδικές διαδρομές, έναντι του ράλι Τουρκίας που είχε πιο κοντές, όμως του αρέσει αυτή η εναλλαγή. Γενικά τον χαρακτήρισε ως πετυχημένο αγώνα.

Τώρα, στο θέμα με τους κανονισμούς στο WRC το 2022, όπου περνάμε στην υβριδική εποχή, συμφωνεί με τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα, αλλά διαφωνεί με το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα είναι πιο δύσκολα στην οδήγηση, όπως διαπίστωσε στους δύο μήνες δοκιμών, ενώ υπάρχουν και θέματα με την ασφάλεια, όπως και με τα ηλεκτρικά συστήματα. «Για το θέαμα, θα είναι ενδιαφέροντα αυτοκίνητα», είπε.

Αναμνηστικά σε Νεβίλ και Αθανασούλα

Ο πρόεδρος της Hyundai Ελλάς, Πάνος Δάβαρης, απένειμε αναμνηστικά δώρα, τόσο στον Τιερί Νεβίλ, όσο και στον Λάμπρο Αθανασούλα.

Περισσότερα...

πηγή: sport24